Prezydent Pruszkowa wbrew opinii GDDKiA

Prezydent Pruszkowa Jan Starzyński, w swojej niedawnej wypowiedzi dotyczącej rowerzystów, stanął na stanowisku sprzecznym z opinią Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – zauważył Łukasz Oleszczuk ze stowarzyszenia SISKOM.

Z prezydentem Janem Starzyńskim rozmawialiśmy tuż przed startem marcowej Masy Krytycznej. Jednym z postulatów uczestniczących w niej rowerzystów było stworzenie kontrapasów i dopuszczenie dla jednośladów ruchu dwukierunkowego na ulicach jednokierunkowych.

- Mieliśmy niedawno tego typu wniosek dotyczący okolicy Chopina, czy Stalowej – nie pamiętam dokładnie. Konsultowaliśmy go pod względem bezpieczeństwa m.in. z policją i nie uzyskaliśmy pozytywnej opinii. Wychodzi się z założenia, że np. kontrapasy przy prezentowanej obecnie na niektórych szlakach komunikacyjnych kulturze jazdy kierowców czy nawet rowerzystów, stwarzałyby, przynajmniej zdaniem policji, różnego rodzaju sytuacje niebezpieczne – powiedział nam wtedy prezydent Pruszkowa.

- Trzeba wszystko brać pod uwagę. Ja nie chcę wziąć na swoje sumienie różnego rodzaju tragicznych zdarzeń w przypadku zmiany nie do końca przemyślanej organizacji ruchu i później różnego rodzaju zniszczenia mienia, kalectwa a nie daj Boże jeszcze czegoś gorszego – dodał.

[Czytaj całą rozmowę z prezydentem Starzyńskim]

W odpowiedzi na te słowa Łukasz Oleszczuk ze Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM napisał komentarz: „Wniosek z tego taki, że także są kierowcy którzy nie przestrzegają przepisów, a zatem nie warto budować dróg. Co do dopuszczenia ruchu rowerów pod prąd – opinia GDDKiA mówi co innego, niż doświadczenia Pana Prezydenta”.

W załączonym dokumencie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jasno precyzuje, jakie warunki muszą być spełnione, aby wprowadzić ruch rowerów niejako „pod prąd” lub wytyczyć kontrapasy. Co ciekawe, w wielu przypadkach nie jest nawet wymagane oznakowanie poziome, czyli nie trzeba malować pasów na jezdni.

Agenda rządowa przytoczyła przy tym szereg przykładów z innych polskich miast. Pierwszym był Poznań już w 1994 roku! Tego typu rozwiązania stosują także Kraków, Warszawa, Wrocław i Gdańsk.

Wniosek jest jeden – da się…

[Czytaj pismo GDDKiA]

Źródło fot.: Regio-Media

[facebook_like_button]

Tagi: ,

Podobne wiadomości:

Rosną szanse na ścieżki między miastami Rosną szanse na ścieżki między miastami
Powstanie wiele nowych ścieżek rowerowych Powstanie wiele nowych ścieżek rowerowych
Śnieg ze ścieżek rowerowych za miasto Śnieg ze ścieżek rowerowych za miasto
Nieodśnieżone ścieżki rowerowe Nieodśnieżone ścieżki rowerowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.