Wiele problemów z linią ZS1

Brak informacji o zmienionej trasie, brak schematu trasy w autobusie, biletomat bez możliwości płacenia gotówką i brak biletów u kierowcy – to niedociągnięcia, jakie zostały zaobserwowane na linii zastępczej ZS1. Zarząd Transportu Miejskiego obiecuje objęcie jej specjalnym nadzorem.

Linia zastępcza ZS1 została uruchomiona, aby wesprzeć system komunikacji kolejowej, który kuleje ze względu na modernizację prowadzoną przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Autobusy ZS1 łączą Pruszków z Dworcem Zachodnim. Linia funkcjonuje nieco ponad tydzień, a już jest na co narzekać.

Największą wpadką była nieoczekiwana i zapowiedziana w sposób znikomy zmiana trasy. Ze względu na czasowe zamknięcie fragmentu ul. Sienkiewicza w Pruszkowie, autobusy linii ZS1 jadąc ul. Powstańców zawracają na rondzie i wracają tą samą drogą do al. Wojska Polskiego. Wielu pasażerów o tej zmianie dowiedziało się będąc już w autobusie.

- Nagle kierowca wyprosił wszystkich na przystanku Ołówkowa. Nie interesowało go, co stanie się z ludźmi – opowiedziała nam jedna z naszych czytelniczek.

Zachowanie kierowcy było uzasadnione (Ołówkowa to tymczasowo formalnie ostatni przystanek na trasie z Warszawy), ale niemiła niespodzianka była spowodowana brakiem odpowiedniej informacji.

- W autobusie nie było żadnej kartki. Pojawił się jedynie komunikat głosowy o skróceniu trasy, bez żadnych szczegółów – skarżyła się nam pani Klaudia.

Trudno niestety znaleźć właściwą informację na stronie ZTM. Dojrzał ją tylko ten, kto na bieżąco śledzi rozkłady. A wiele osób korzystających z ZS1 to osoby starsze, które nie są obeznane z internetem.

Trasa skrócona miała obowiązywać do minionej środy. Niestety zamknięcie ul. Sienkiewicza przedłuża się i nie wiadomo, kiedy droga zostanie otwarta.

Brak przebiegu trasy

Kolejnym niedociągnięciem na linii ZS1 jest brak schematu trasy przejazdu. W jednym z autobusów go widzieliśmy, ale są podróżni, którzy jechali pojazdem bez oznaczenia trasy.

- Linię ZS1 obsługuje dwóch przewoźników: Mobilis i MZA. Obie firmy otrzymały od ZTM niezbędne materiały w postaci tablic bocznych z przebiegiem trasy lub w przypadku tablic elektronicznych odpowiednie pliki do zainstalowania. Materiały informacyjne powinny zostać właściwie wyeksponowane w autobusie – zapewniła nas Magdalena Potocka z Zarządu Transportu Miejskiego.

Od ZTM otrzymaliśmy obietnicę objęcia linii ZS1 specjalnym nadzorem. Aby nasze interwencje były jednak bardziej skuteczne, w tego typu przypadkach prosimy o podawanie numeru bocznego autobusu i godziny odjazdu z wybranego przystanku. Tego typu skargi można składać również bezpośrednio do ZTM za pomocą formularza.

System sprzedaży biletów

Niestety sposób sprzedaży biletów nie ulegnie zmianie. Jeden z przewoźników ma w swoich pojazdach biletomaty obsługujące tylko gotówkę, a drugi ma biletomaty tylko na kartę płatniczą. Dodatkowo, zgodnie z regulaminem ZTM, jeśli w pojeździe jest biletomat, kierowca nie musi prowadzić sprzedaży.

- W Pruszkowie – w sąsiedztwie stacji kolejowej – są dostępne dwa automaty biletowe z pełną ofertą biletów ZTM oraz jeden automat Kolei Mazowieckich, w którym można zakodować bilety ZTM na Warszawskiej Karcie Miejskiej. Dodatkowo, w Pruszkowie znajduje się 10 stacjonarnych punktów, w których można kupić bilety ZTM. Bilety można także kupić przez telefon komórkowy. Obecnie funkcjonują trzy systemy: mPay, SkyCash oraz moBILET – przypomniała Potocka.

Rozkład linii ZS1 znajduje się w naszym NIEZBĘDNIKU.

[facebook_like_button]

Tagi: ,

Podobne wiadomości:

Rozkład SKM okrojony Rozkład SKM okrojony
Zmiany przystankowe na linii ZS1 Zmiany przystankowe na linii ZS1
Dodatkowe pociągi w Sylwestra Dodatkowe pociągi w Sylwestra
Paraliż kolejowy, 3 godz. opóźnień Paraliż kolejowy, 3 godz. opóźnień

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.