Większość pracowników Kolei Mazowieckich przejdzie szkolenia, dzięki którym spółka ma być bardziej przyjazna dla pasażerów. Właściwa umowa w tej sprawie została podpisana w środę.
Jak poinformowała oficjalna strona Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego spółka „Koleje Mazowieckie – KM” podpisała umowę z Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych. Przedmiotem dokumentu jest projekt szkoleniowy o nazwie „Kolej na przyjazną kolej”. Manewr ten ma na celu przeprowadzenie szkoleń z pracownikami spółki, aby ta była bardziej przyjazna dla pasażerów. Województwo – właściciel spółki – zapłaci 1,2 mln zł.
W szkoleniach weźmie udział ponad 80 proc. pracowników, szczególnie kierownicy pociągów, kasjerzy i maszyniści. Projekt zakłada naukę profesjonalnej obsługi pasażerów, kontrolę emocji i walki ze stresem, a ponadto podstawy języka angielskiego i języka migowego.
- Ponad połowa ze szkolonych to osoby po 45. roku życia. Są to zatem pracownicy bardzo doświadczeni i cenni dla spółki. Szkolenia pozwolą na ich dodatkową aktywizację i adaptację zawodową. Wzrost kwalifikacji zawodowych to nie jedyny efekt takich działań. Kolejnym niezwykle ważnym czynnikiem jest także wzrost motywacji – stwierdził wicemarszałek Krzysztof Grzegorz Strzałkowski.