Budowa „Niedźwiadka” korzystna dla Pruszkowa

Wszyscy narzekają na obecną sytuację na kolei, która jest spowodowana budową przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek. Jest jednak jeden mały plusik. W kasie miejskiej zostanie więcej pieniędzy.

Od 10 maja rozpoczęły się duże utrudnienia w kursowaniu pociągów Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej. Budowa przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek, który nota bene z punktu widzenia naszego regionu jest nikomu nie potrzebny, zmusiła do wyłączenia jednego toru. Pociągi kursują w obu kierunkach po torze północnym. Z tego powodu kursuje ich znacznie mniej.

Oczywiście w takiej sytuacji nie ma ludzi zadowolonych, ale udało nam się znaleźć mały plus. Mniej kursów to mniej pieniędzy wydanych przez miasto na wspólny bilet i utrzymanie Szybkiej Kolei Miejskiej.

- Faktycznie, niewiele, ale trochę zaoszczędzimy – przyznaje w rozmowie z Regio-Media wiceprezydent Pruszkowa Andrzej Kurzela. Nie jest jednak w stanie wskazać konkretnych kwot.

W czasie budowy „Niedźwiadka” Piastów i Pruszków jest połączony autobusową komunikacją zastępczą – linią ZS1. Za jej funkcjonowanie płacą gminy.

- Oczywiście finansowanie autobusu zabiera mniej pieniędzy, niż utrzymanie połączeń kolejowych – mówi Kurzela.

Z inicjatywą uruchomienia takiego połączenia wyszedł Zarząd Transportu Miejskiego, ale wiceprezydent Pruszkowa przyznaje, że to dobry pomysł. W godzinach szczytu autobusy ZS1 są zapełnione po brzegi.

Źródło fot.: PKP PLK

[facebook_like_button]

Tagi: , , , ,

Podobne wiadomości:

Rozkład SKM okrojony Rozkład SKM okrojony
Zmiany przystankowe na linii ZS1 Zmiany przystankowe na linii ZS1
Wzrost cen biletów Kolei Mazowieckich Wzrost cen biletów Kolei Mazowieckich
Dodatkowe pociągi w Sylwestra Dodatkowe pociągi w Sylwestra

2 Odpowiedzi

  1. To może niech Pruszków wreszcie pomyśli, o szerszym połączeniu linii autobusowych Pruszkowa z Warszawą (poza nocnym N85), a nie tylko z Piastowem, na pewno wiele osób byłoby zadowolonych z tego połączenia :)

  2. No właśnie. Całkiem dobrze wytrasowana linia ZS1 (może z wyjątkiem przejazdu ul.Stalową zamiast Staszica +przystanek „Powstańców” czyli PKS Pułaskiego) sukcesywnie odbiera pasażerów „jedynce” w przejazdach po mieście,a dalej także PKS-owi.Zatem ZTM może śmiało liczyć na sukces komercyjny linii stałej.Linię typu 700 (proponuję 751 jako dubel S1) można na mocy obowiązującego prawa uruchomić na pstryknięcie palcem. Co prawda organ wydający pozwolenie na wykonywanie linii w „trosce” o swoje dotowane połączenia będzie starał się utrudnić dostępu do rynku usług,ale jest pewien kruczek,o którym obie panie w UM pojęcia nie mają.Linia taka,biegnąca z Ursusa dalej Nowolazurową do Karolina (Tesco) umożliwi nie tylko przesiadki w kierunku Służewca, ale za sprawą linii 112 także na Jelonki, Wolę,Bemowo, Bielany, a w przyszłości dzięki II-giej linii metra, również do Centrum i na Pragę (czas przejazdu będzie konkurencyjny wobec dojazdu na dworzec i oczekiwania nawet kwadrans, na nieskomunikowany pociąg). Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.